Lucien Claessens Consultancy

B2B klanten oriënteren zich massaal online, B2B ondernemers missen de boot

Geplaatst op door . In de categorie: onderzoek, visie. Geen reacties op dit bericht.

Boer & Croon heeft een onderzoek gepubliceerd dat betoogt dat de grote B2C merken het inmiddels hebben begrepen: ze gebruiken sociale media steeds intensiever om structurele binding aan te gaan met de consument. Dit is vele malen kostenefficienter dan de klassieke marketing en levert op de lange duur meer rendement. B2B bedrijven kunnen hiervan leren en lopen ook volgens dit onderzoek nog ver achter.

 Onderzoek Boer & Croon

Het onderzoek meldt dat 90% van de B2B klanten zich online oriënteren, maar ook dat slechts 12% van de B2B bedrijven een online strategie heeft. Dit betekent dus dat 88% dat niet heeft en dus kansen laat liggen. Bovendien stelt het onderzoek dat 60% van die bedrijven die een strategie heeft, nog vooral een informatief/zendende strategie voert. Dit sluit aan bij de uitkomsten uit de Van Lanschot Familiebedrijvenbarometer. Voor het effectief inzetten van sociale media moeten dus nog steeds veel meters worden gemaakt.

Het is niet helemaal duidelijk hoe dit onderzoek aan de getallen komt, maar het bevat veel bruikbare tips en een goed stappen/faseringsplan.

Download het onderzoek van Boer en Croon

 

Reacties - Geen reacties op “B2B klanten oriënteren zich massaal online, B2B ondernemers missen de boot”

Er zijn nog geen reacties geplaatst...

Plaats een reacties




HTML5 Beschikbare tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>