Lucien Claessens Consultancy

Is B2B marketing wel bij de tijd?

Geplaatst op door . In de categorie: onderzoek. 2 Reacties op dit bericht.

Ik vond een interessant onderzoek van TNS NIPO uit begin 2011 onder B2B marketeers. Opvallend waren de volgende zaken:

  • Over het algemeen zijn deze marketeers nog vrij conservatief en ‘offline’ als het gaat om netwerken
  • Als men met online media bezig is dan is dat nog redelijk klassiek: website, webshop en harde sales
  • Wel gaat er steeds minder geld naar printmedia en beurzen
  • En het meest opvallende, volgens de onderzoekers, was dat B2B marketeers bijna niet aan content marketing doen: het delen van kennis.

Alles bij elkaar mag deze groep marketeers best wel eens moderner worden. Let wel, voorjaar 2011 is alweer heel lang geleden.

Lees het onderzoek en laat weten wat je ervan vindt.

 

Reacties - 2 reacties op “Is B2B marketing wel bij de tijd?”

  1. ingrid archer schreef:

    Beste Lucien,
    Leuk je artikel tegen te komen, en ja B2B marketeers lopen best wat achter; maar ik wijs je ook graag op de meest recente B2B Marketing Barometer, die van 2012, die TNS NIPO samen met spotONvision ook dit jaar (recentelijk) heeft uitgebracht. Mooi om te zien dat we inmiddels alweer meer online en meer social bezig zijn. Ook zijn B2B-ers inmiddels steeds meer met content bezig. Je kunt het meest recente rapport online vinden op http://www.spotonvision.com/marketing-corner/artikelen/b2b-marketing-barometer-2012-2/
    Ingrid

  2. Lucien Claessens schreef:

    Ik heb de nieuwe versie gelezen en zie ook dat de vernieuwende online trends zich wel doorzetten, maar B2B marketeers blijven relatief behoudend.

Laat een ractie achter voor ingrid archer




HTML5 Beschikbare tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>